V Liceum Ogólnokształcące im. Zbigniewa Herberta w Słupsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona szkoły znajdująca się pod adresem https://5lo.slupsk.pl/.
Data publikacji strony internetowej: 01.09.2000 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 07.11.2024 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
- Część zdjęć z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
- Część dokumentów w PDF nie jest dokumentami edytowalnymi
Włączanie Menu Dostępności i skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Strona posiada dodatkowe menu wspomagające dostępność cyfrową. Menu może zostać włączone za pomocą skrótu klawiaturowego Ctrl+U lub przez kliknięcie ikony menu dostępności, która pojawia się w prawym górnym rogu strony. Po uruchomieniu menu dostępności należy odczekać chwilę, aż moduł wczyta się w całości.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 07.11.2024 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Waldemar Żuk,
e-mail:
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (059) 845 60 22.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl/content/kontakt-przyjmujemy-sprawy-do-rpo
Dostępność architektoniczna
- V Liceum Ogólnokształcące im. Zbigniewa Herberta w Słupsku to wolnostojący czterokondygnacyjny budynek przy ulicy Deotymy 15a oraz budynek sali gimnastycznej połączony z budynkiem dydaktycznym dwupoziomowy, w którym na pierwszym piętrze znajduje się niepubliczne przedszkole. Na teren szkoły można wejść bramką od strony ulicy Deotymy, która prowadzi do wejścia głównego do budynku. Żeby dostać się do środka należy pokonać 1 stopień przed drzwiami wejściowymi (wejście nr 1) a następnie schody (15 stopni). Drzwi zewnętrzne otwiera się ręcznie, w kierunku na zewnątrz. Do budynku głównego można wejść również od strony parkingu znajdującego się na posesji szkoły (wejście nr 2).
Tu również żeby wejść do środka należy pokonać 1 stopień przed drzwiami wejściowymi
a następnie schody (15 stopni). Drzwi zewnętrzne otwiera się ręcznie, w kierunku na zewnątrz. Są jeszcze dwa wejścia (nr 3 od parkingu i nr 4 od strony wjazdu na posesję szkoły), które są używane jako wyjścia ewakuacyjne. Wejścia te również posiadają 1 stopień przed drzwiami wejściowymi otwieranymi ręcznie w kierunku na zewnątrz a następnie schody (15 stopni). Schody w całym budynku nie są przystosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma windy osobowej, pochylni, podjazdów, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych. - Aby dostać się do budynku dydaktycznego i sali gimnastycznej należy wejść bramką
od strony ulicy Deotymy, następnie chodnikiem do wejścia w budynku dydaktycznym, który znajduje się naprzeciw budynku głównego szkoły. Drzwi otwierane ręcznie na zewnątrz
a następnie pokonać 5 stopni do poziomu parter. Budynek jest dwukondygnacyjny
bez podpiwniczenia. Aby dostać się na poziom powyżej parteru należy pokonać 18 schodów. W budynku nie ma windy osobowej, pochylni, podjazdów, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych. - W placówce nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu
lub online. W okolicach budynku znajduje się parking dla samochodów. Na parkingu znajduje się oznaczone miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych. W wyjątkowych przypadkach po wcześniejszym uzgodnieniu jest możliwy wjazd na posesję bramą zamykaną na kłódkę oraz szlaban od strony ulicy Deotymy. Nie ma jednak możliwości parkowania pojazdów, szczególnie w okresie godzin pracy szkoły oraz przedszkola znajdującego się w budynku dydaktycznym. Na terenie szkoły obowiązuje zakaz palenia oraz zakaz wstępu z psem.